Moduler

BRO Comm tager dig og sytten andre ambitiøse kommunikatører igennem blandt andet fem undervisningsmoduler. Her kan du læse meget mere om alle uddannelsens elementer.

Grundmodul: Onlineunivers og kompendium

Hvis uddannelsen var en bog, ville det her være prologen. Uddannelsen begynder nemlig med, at du får et kompendium med metoder og værktøjer, du skal læse forud for modul 1. Så har du og dine meddeltagere samme fundament at bygge videre på fra første undervisningsdag.

I kompendiet ser vi på kommunikation som en kompetence, der er både uundværlig, strategisk funderet og fuldstændig forretningskritisk. Vi kan sagtens finde på flere store ord, men i bund og grund handler det om at skære de luftige lag af kommunikationsbegrebet, så kun konkrete metoder står tilbage. Nogle af disse præsenterer vi dig for i kompendiet.

Grundmodulet foregår virtuelt, og det bliver dit første møde med vores onlineunivers, der bliver et vigtigt værktøj i hele uddannelsesforløbet.

Modul 1 og 2: Skriv, så ingen kan ignorere dig.

En stor del af BROs hjerte banker i vores tekster. Vores egen blog er vores største salgs- og relationskanal, vores identitet ligger i vores tone, og en stor del af vores forretning er bundet op på vores holdninger og kompetencer på tekstfeltet.

modul 1 bliver du præsenteret for vores tilgang til tekster. Her går vi helt tæt på sproget, og vi inddrager teknikker, tanker og værktøjer fra både klassisk formidling og moderne copywriting, der styrker dine tekster. Du vil lære at forstå og fænge din modtager, så dine budskaber får den opmærksomhed, de fortjener.

modul 2 sætter vi dine genfødte skriftlige evner i spil i den virkelighed, du lever i: I din organisation, på nettet og i en verden, hvor mange producerer indhold, og alle er afsendere. Du vil med andre ord få en forståelse af de vilkår, der kendetegner kommunikationsverdenen anno 2017. Vi dykker ned i begreber som storytelling, content marketing og tone of voice og ser på, hvordan du kan bruge dem i din organisation.

Modul 1 og 2 bliver afviklet som et internat over to dage, hvor middag og overnatning er inkluderet.

Din adfærds-DNA: Dig som kommunikatør.

Vores udgangspunkt er, at du for at blive en god kommunikatør skal være uhyre bevidst om dine kommunikative styrker og udfordringer. Derfor vil du mellem modul 2 og modul 3 blive bedt om at udfylde en adfærdsprofil online, som vi giver dig personlig feedback på i løbet af en times Skype-session. Det gør vi inden modul 3, så du er klar til at gå til den mere personlige og relationelle del af uddannelsen i møde med stor indsigt i dig selv og din kommunikation.

Du bliver bevidst om dine egne adfærdsmønstre i arbejdssammenhæng og på, hvordan du kan agere bedst i dem. Kommunikation er en personlig disciplin, der skal tilpasses gemyt og temperament. Det respekterer vi dybt. Og det er umuligt at være troværdig i sine modtageres øjne, hvis man ikke er tro mod sig selv. Adfærdsprofilen er altså vores måde at sikre, at det, du tager med fra uddannelsen, reelt er brugbart for dig.

Modul 3: Tag ordet: Bliv den danske Obama.

Skrivekrampe kan være en uheldig bivirkning af modul 1 og 2, men bare rolig: I modul 3 handler det om mundtlighed. For det er de færreste af os, der kan smyge os igennem et arbejdsliv uden at tage ordet og pludselig være i centrum.

Vi hjælper dig til at styrke din gennemslagskraft og giver dig effektive præsentationsteknikker. Vi viser dig, hvordan du kommunikerer skarpt og præcist, så alle lytter, og så du kan opnå maksimal indflydelse både på dit publikum og de beslutninger, der bliver truffet på din arbejdsplads.

Modul 4: Kommunikatørens liv i en organisation i forandring.

Tiden er forbi, hvor man kunne forudsige arbejdsdagen. Forandringer er et vilkår i alle organisationer. Mange siger, de er omstillingsparate. De fleste af dem lyver.

Modul 4 har et todelt fokus: På organisationen og på dig. Altså: Hvad gør forandringer ved organisationer, og hvordan navigerer du selv i de rørte vande? Du vil lære, at meget afhænger af dit eget mindset, og du får konkrete værktøjer til at omstille dig – og ikke mindst til at tage rorpinden, når forandringerne skal kommunikeres.

Modul 5: Up close and personal.

Tag en stol, og sæt dig. Nu er det bare os to. Hvad har du på hjerte? I modul 5 går vi tæt på dig. Din personlige kommunikation. Din energi og dit engagement – hvor henter du det fra, og hvordan påvirker det dig og din formidling i det daglige?

Kodeordene her bliver selvsikker kommunikation, drivkraft, kapacitet og personlig udvikling. På dette modul stiller vi skarpt på din kommunikation og tager udgangspunkt i dine adfærdsmønstre. Du vil lære at finde de fokusområder, hvor netop du skal sætte ind for at få effekt og bragt mere energi ind i din kommunikation.

Eksamen: Feedback på din case.

Det er en uddannelse og ikke et kursus, det her. Så selvfølgelig bliver de 5 moduler fulgt op af en eksamen. Her tager du fat på en case og en udfordring fra din dagligdag.

Kan du dumpe? Teoretisk set; ja. Men det er naturligvis ikke pointen. Vi er blot så ambitiøse på dine vegne, at vi hjælper dig med at få hele uddannelsens forløb og alle moduler sat i spil i én og samme case. For sådan er virkeligheden nemlig: kompleks og vidunderlig.

Dine censorer bliver uddannelsens undervisere, og de giver dig en faglig vurdering og feedback til din fremadrettede indsats. Ja, du får reelt hjælp til dit arbejde. Og ikke nok med det: 6 måneder efter uddannelsen kan du løbende få sparring i uddannelsens onlineunivers.

Netværk: BRO Comm Alumni.

Under uddannelsen vil en vigtig mission for os være at skabe et stærkt og nært fagligt netværk mellem dig og dine medkommunikatører på holdet.

Blandt andet derfor har vi givet modul 1 og 2 form af et internat med overnatning og mulighed for en god kickstart af fællesskabet. Og derfor laver vi også en ekstra dag efter uddannelsen, hvor vi samler holdet igen, deler erfaringer, binder løse ender sammen og runder forløbet af.

Onlineunivers
sikrer din læring

Vi tager ordet uddannelse seriøst. Derfor har vi sat et onlineunivers op til dig. Her kan du netværke med de andre deltagere og sparre med vores konsulenter, og her har du adgang til alt materiale fra uddannelsen. Også 6 måneder efter vi har sagt pænt farvel til hinanden.

Udbytte

Hvad får jeg ud af BRO Comm?

Det korte svar er: En hel del. Det lidt længere er, at du kommer retur med konkrete redskaber og værktøjer, der kan gøre en reel forskel for den organisation, du kommunikerer i og på vegne af.

En adfærdsprofil og fem fulde dages undervisning

Vores udgangspunkt er, at du for at blive en god kommunikatør skal være uhyre bevidst om, hvordan du selv kommunikerer. Derfor udfylder du en adfærdsprofil, som vi giver dig personlig tilbagemelding på. Så er du opmærksom på dine kommunikative styrker og udfordringer og kan arbejde konstruktivt med dem, som forløbet skrider frem.

Du kommer også gennem fem moduler over fem hele dage, der alle giver dig nye kompetencer og værktøjer. Vi kombinerer teori med cases og øvelser, der styrker dig som kommunikatør – og samtidig giver vi dig et stærkt fagligt netværk med de andre på holdet. Du får ny viden og inspiration, og du lærer at tale og skrive, så ingen kan ignorere dig.

Personlig sparring – også når uddannelsen er slut

Vi slutter af med en eksamen. Ikke for at give dig søvnløse nætter, men for at give dig mulighed for at få konstruktiv sparring og feedback på en konkret case fra din hverdag, og dine evner til bringe værktøjerne fra uddannelsen i spil. Der er nemlig en grund til, at vi kalder det en uddannelse og ikke et kursus: Du bliver bedre, og du tager noget med, når du går.

Vi har også sammensat et onlineunivers, hvor du kan hente råd og vejledning i 6 måneder efter eksamen. Og undervejs i uddannelsen er underviserne tilgængelige uden for modulerne, så du kan få hjælp til at konvertere læring til viden og handling.

Hvad får min arbejdsgiver ud af, at jeg bliver en BRO Comm’er?

Din arbejdsgiver får en medarbejder retur, der reelt kan gøre en forskel med kommunikation i jeres organisation. En medarbejder, der ved, hvordan man skriver tekster, der fænger. Og hvordan man får budskaber til at stå klokkeklart for modtagerne, uanset om de befinder sig internt eller eksternt.

Din arbejdsgiver vil også opleve, hvordan du øger din gennemslagskraft til et møde. Og hvordan du bliver bedre til at kommunikere og styre forandringerne i din organisation – uanset om forandringerne er små som malplacerede kaffekopper eller store som forkromede strategier.

Og nå ja, så får din arbejdsgiver også en medarbejder retur med fornyet energi og inspiration til sin arbejdsdag. Det tør vi godt love.

Download resumé af uddannelsen – til dig og din arbejdsgiver

udbyttet
maalgruppen-for-uddannelsen

Er jeg i målgruppen for BRO Comm?

Uddannelsen er til alle, der arbejder med kommunikation i deres dagligdag. Du kan fx være kommunikationsmedarbejder eller marketing manager, men du kan også være teamleder, projektleder eller HR-partner.  Vi har mødt mange forskellige jobtitler på vores uddannelse.

Vi forestiller os, at du savner redskaberne til at skille dig ud blandt alle de andre, når du skriver og taler. Og at du gerne vil blive bedre til at forstå, forklare og håndtere udvikling på din arbejdsplads. Med andre ord søger du inspiration og værktøjer til at løfte din kommunikation til et højere niveau.

Ordet kommunikation behøver altså ikke være en del af din jobtitel for, at du er i målgruppen for BRO Comm. Men du er helt med på, at kommunikation er en stenhård kompetence, der er både uundværlig, strategisk funderet og fuldstændig forretningskritisk.

Testimonials

Hvorfor BRO?

Vi er selvfølgelig taknemmelige for de mange pæne ord. Og helt og aldeles enige med deltagerne: Hos os får du en kommunikativ opstramning og en værktøjskasse, du kan bygge din kommunikationskarriere med.

I BRO er vi ikke traditionelle kursusudbydere. Vi er et kommunikationsbureau. Vi arbejder praktisk og strategisk med kommunikation hver dag, så vi kender de udfordringer, du sidder med.

Vi lever af at skrive tekster, folk gider læse. Vi hjælper folk til at blive bedre til at stå foran andre mennesker og præsentere deres budskaber. Og vi vejleder virksomheder med at træffe de bedste kommunikationsstrategiske beslutninger. Al den viden samler vi og giver fra os på BRO Comm.

BRO Comm - Kommunikationsuddannelse

Undervisere

Modul 1 & 2

Din underviser på uddannelsens modul 1 og 2 er Henrik Hillestrøm, konsulent i BRO. Henrik er uddannet cand.ling.merc, som oversat til dansk er en uddannelse i engelsk og kommunikation. Han er redaktør på BRO Blog, vært på BRO fm og desuden manden med det sidste ord med alt, hvad der handler om tekst. Henrik holder workshops om copywriting og har blandt andet løst opgaver for TV2 PLAY, Dansk Psykolog Forening, ATP og Oticon.

Modul 3

På alt, der handler om mundtlig formidling og præsentation, vil Anne Gerhardt være din underviser. Hun er seniorkonsulent i BRO og arbejder både med professionalisering af dialoger samt team- og ledelsesudvikling. Anne er uddannet cand.mag i dansk og retorik. Legenden siger, at hun kan stirre på en sproglig fejl, hvorefter den forsvinder. Hun holder desuden foredrag under titler som ’Kend dem på gangen’, ’Hvad giver gennemslagskraft’ og ’Hvorfor er der altid nogen, der er sure’. Hun har løst opgaver for blandt andet FOA og Undervisningsministeriet.

Modul 4

På modul 4 kommer du til at møde Eva Rieks, der er partner i BRO. Hun arbejder med strategi- og konceptudvikling og ledelsesrådgivning. Hun er uddannet cand.mag. i engelsk og dansk. Eva er også projektleder på større kommunikationsopgaver inden for partner- og medlemskommunikation. Hun er desuden genvej på en del lederes smartphones, når de skal ringe for at få råd om deres teams. Hun har blandt andet løst opgaver for Totalkredit, ATP og Dansk Pilot Forening.

Modul 5

På modul 5 får du den utvivlsomme ære at have Helle Bro som din underviser. Helle er direktør i BRO, og hun arbejder med strategi-, team- og ledelsesudvikling i store danske og internationale virksomheder. Hun fungerer som sparringspartner og rådgiver for executives. Hun er uddannet cand.mag i dansk og psykologi. Når Helle taler, så lytter man. Både fordi hun kan tale virkelig højt, og fordi hun kun har begavede ting at sige.

Adfærds-DNA & netværksdag

Flere steder på uddannelsen vil du møde Cecilie Astrid Rudolph, der arbejder med strategisk kommunikation, storytelling, projektledelse og design af workshops, som skaber udvikling i arbejdsgrupper og teams. Cecilie er uddannet cand.ling.merc. Kunderne kender hende som dåseåbneren fra BRO Kommunikation. Hun har løst opgaver for blandt andet Landbrug & Fødevarer og Bygningsstyrelsen.

Gæsteunderviser

På flere af modulerne får du også fint besøg af en ekstern underviser, der vil dele ud af al sin viden og erfaring fra praksis – og forhåbentlig inspirere dig en hel masse.

Tilmelding

Du skal selvfølgelig kende alle de praktiske detaljer for at kunne tilmelde dig uddannelsen. De kommer her:

Lokation

København

Tid

Undervisningen varer fra kl. 9-17. Adfærds-DNA’en og eksamen varer dog kun 1 time.

Forberedelse

Ca. 1 time mellem de enkelte moduler. 4-5 timer forud for eksamen.

Datoer

Modul 1 og 2: 9.-10. oktober 2017
Din adfærds-DNA: 2., 3., 7. eller 8. november 2017 (1 time)
Modul 3: 14. november 2017
Modul 4: 12. december 2017
Modul 5: 16. januar 2018
Eksamen: 6., 7. og 8. februar 2018 (1 time)
Netværksdag: 27. februar 2018

Internat

Modul 1 og 2 strækker sig over to dage og inkluderer en fælles middag og en overnatning på hotel (begge dele er inkluderet i prisen). Har du brug for hotelovernatning i forbindelse med de øvrige moduler, skal du selv sørge for det.

Pris

Prisen er 24.999 kr. (ekskl. moms), men hvis du tilmelder dig inden 25. august får du den til 19.999 kr. (ekskl. moms).

Hvordan tilmelder jeg mig?

Du tilmelder dig uddannelsen gennem formularen her eller ved at kontakte Christina Hendel, som er projektleder på uddannelsen.

Har du spørgsmål til uddannelsen, er det også Christina, du skal have fat i.

Mail: christina@bro-kommunikation.dk
Telefon: 22 42 27 96

Tilmeldingen til uddannelsen er bindende, og betalingen sker før modul 1. Du er dog velkommen til at sende en kollega, hvis du bliver forhindret.

Øv, datoerne passer ikke …

Lyder uddannelsen som noget for dig, men kan du ikke få datoerne til at passe i kalenderen?

Fortvivl ikke.

Vi har nemlig oprettet en interesseliste, som er for dig, der gerne vil høre om kommende hold og dermed nye datoer.

Allerede nu kan vi love, at der starter endnu et hold op i begyndelsen af 2018. Skriv dig op i formularen her, hvis du vil vide mere – det er ganske uforpligtende.

BRO Kommunikation

Esplanaden 34C, 1. sal
1263 København K
CVR 26406420

+ 45 48 24 00 68