I BRO Kommunikation lever vi af at skrive tekster, folk gider læse. Vi hjælper folk til at blive bedre til at stå foran andre mennesker og præsentere deres budskaber. Og vi vejleder virksomheder med at træffe de bedste kommunikationsstrategiske beslutninger.

Og nu vil vi gerne lære dig alt, hvad vi ved med vores kommunikationsuddannelse. Læs mere længere nede på siden, download infomaterialet, eller bliv klogere på to minutter ved at se filmen .

Inspirationsfilm

Hvem er uddannelsen målrettet til?

BRO Comm er en uddannelse for dig, der arbejder professionelt med kommunikation hver dag mellem morgenmaden og aftensmaden. Dig, der savner redskaberne til at stå frem blandt alle de andre, når du skriver og taler. Og dig, der vil blive bedre til at forstå, forklare og håndtere udvikling på din arbejdsplads. Uanset om du er typen, der tofodstackler konflikterne eller løber din vej. Du har måske en HR-funktion, hvor du faciliterer møder og opretter stillingsopslag. Eller måske arbejder du i direktionskontoret, hvor du sender mails til mange mennesker og holder møder med interne og eksterne stakeholdere.
Bullseye magenta

Din titel kan også være teamleder eller projektleder. Det betyder formentlig, at du så godt som dagligt kommunikerer til kollegaer, projektteams og andre forbundsfæller. Nye beslutninger, nye retningslinjer og nye prioriteter; de kan lyde så simple, men at få andre med ombord er en notorisk stopklods for fremdrift. Her kan et opdateret kommunikationskit hjælpe dig.

Det kan også være, du laver alt mulig andet. På de tre første hold har vi fx haft flere kommunikationskonsulenter, en administrerende direktør, en HR-direktør, en håndfuld PA’er, et par marketingkonsulenter og flere projektledere med.

Hvem er uddannelsen IKKE til?

Vi er kræsne. Der er visse typer, vi ikke gider at se. Dovenskab og ugidelighed har aldrig rimet på BRO. Derfor skal du kun tilmelde dig BRO Comm, hvis du er indstillet på at give den en episk flyveskalle.

Vi forventer derfor, at du forbereder dig til hvert modul og engagerer dig i uddannelsen. Du er ikke bleg for at stikke lappen i vejret, når du undrer dig, og du får heller ikke (alt for mange) underlige tics, når du bliver placeret ved et bord med folk, du ikke har mødt før.

Og er du på udkig efter et hurtigt kursusfix, skal du heller ikke besvære dig med at møde op her. Der er en grund til, at vi kalder det en uddannelse. Hvis du leder efter et 1-dages kursus, hvor du ikke selv skal foretage dig noget hverken før eller efter, så er du havnet det forkerte sted. Denne uddannelse er mere end blot et afbræk fra hverdagen med et stykke sandkage til.

Hvis du ikke føler dig frasorteret eller truffet i ovenstående afsnit, så læs videre med det samme.

Hvorfor BRO?

I BRO er vi ikke kursusudbydere, så hvorfor vælge en kommunikationsuddannelse hos os? Netop af den grund.

Vi er først og fremmest et kommunikationsbureau. Vi arbejder praktisk og strategisk med kommunikation. Det, vi taler om, er noget, vi laver hver dag. Så vi kender de udfordringer, du sidder med.

Engagement

Selvom det er en god grund, er det ikke den eneste grund til at melde sig til BRO Comm. Som et velmenende, men akavet håndtryk slipper vi dig først længe efter, at du har gennemført uddannelsen.

Vi har sammensat et onlineunivers, hvor du kan hente råd og vejledning i 6 måneder efter uddannelsens afsluttende eksamen. Og under selve uddannelsen er dine undervisere også tilgængelige uden for modulerne, så du kan få hjælp med at konvertere læring til viden og handling.

Vores mål er nemlig, at du faktisk lærer noget.

Hvad synes de andre om uddannelsen?

Hvad får du ud af uddannelsen?

For at blive en god kommunikatør bør du vide, hvordan du selv kommunikerer. Det vil du få et indblik i gennem samtaler baseret på en adfærdsprofil, som du udfylder i starten af forløbet.

Dimmitend hat

Derefter er meningen med hvert modul at give dig nye kompetencer og redskaber. Vi inddrager udelukkende relevant teori og sender dig fornøjet hjem efter hver undervisningsgang med værktøjer, du kan bruge i praksis på kontoret allerede dagen efter. Du vil altså reelt kunne gøre en forskel for din organisation, når du kommer tilbage.

Husk at fortælle det til din chef eller HR-afdeling, når du beder om lov til at komme med på uddannelsen: Du kommer retur med et konkret sæt værktøjer, der kan gøre en forskel for den organisation, du kommunikerer i og på vegne af.

 

Hvad består uddannelsen af?

Det korte svar er: En hel del.

Se denne korte film, hvis du vil have opsummeret indholdet uden at skulle pudse læsebrillen. Hvis brillen allerede er pudset, kan du bare læse videre.

 

 

Skal vi uddybe, så tager BRO Comm dig og 19 andre ambitiøse kommunikatører igennem blandt andet 5 undervisningsmoduler. Du får adgang til et unikt onlineunivers af vigtig viden og relevante ressourcer, og du bliver en del af et engageret fagligt netværk. Det hele bliver prydet med en nydelig sløjfe af meget personlig karakter.

Her kan du læse lidt mere om de enkelte indholdsblokke – klik for mere info:

Modul 0 Fundament: Kommunikation er en stenhård kompetence

Hvis uddannelsen var en bog, ville det her være prologen. Her bygger vi et fundament, som vi placerer dig på, så du virkelig står fast, når uddannelsen begynder at tage fart.

Vi ser på kommunikation som en hård kompetence, der er både uundværlig, strategisk funderet og fuldstændig forretningskritisk. Vi kan sagtens finde på flere store ord, men i bund og grund handler det om at skære de luftige lag af kommunikationsbegrebet, så kun konkrete metoder står tilbage.

Modul 0 foregår virtuelt, og det bliver dit første møde med det store onlineunivers, der bliver en vigtig dimension i hele uddannelsesforløbet.

Modul 1 Skriv, så ingen kan ignorere dig

En stor del af BROs hjerte banker i vores tekster. Vores egen blog er vores største salgs- og relationskanal, vores identitet ligger i vores tone, og en stor del af vores forretning er bundet op på vores holdninger og kompetencer på tekstfeltet.

På modul 1 bliver du præsenteret for vores tilgang til tekster. Her går vi helt tæt på sproget, og vi inddrager teknikker, tanker og værktøjer fra både klassisk formidling og moderne copywriting. Du vil lære at forstå og fænge din modtager, så dine budskaber får den opmærksomhed (og de konsekvenser), som de fortjener.

Modul 1 og 2 bliver afviklet som et internat over to dage med overnatning 30. og 31. maj 2017.

Modul 2 Alle er medier – bliv det bedste af dem

Modul 1 opdaterer og genføder dine evner inden for tekstfeltet. Modul 2 sætter dem i spil i den virkelighed, du lever i: I din organisation, på nettet og i en verden, hvor alle er afsendere, og alle er medier.

Her taler vi om content marketing, og du lærer fx at formidle effektivt gennem storytelling. Du vil få en forståelse af de vilkår, der kendetegner kommunikationsverdenen anno 2016 – en virkelighed, der nok kan være hård, men som rummer mange muligheder, hvis man forstår sig bare en lille smule på internetpsykologi. Vi viser dig, hvordan du griber dem an.

Modul 1 og 2 bliver afviklet som et internat over to dage med overnatning 30. og 31. maj 2017.

Modul 3 Tag ordet: Bliv den danske Obama

Skrivekrampe kan være en uheldig bivirkning af modul 1 og 2, men bare rolig: I modul 3 handler det om mundtlighed. For det er de færreste af os, der kan smyge os igennem et arbejdsliv uden at tage ordet og pludselig være i centrum.

Vi hjælper dig til at styrke din gennemslagskraft og giver dig effektive præsentationsteknikker. Vi viser dig, hvordan du kommunikerer skarpt og præcist, så alle lytter, og så du kan opnå maksimal indflydelse både på dit publikum og de beslutninger, der bliver truffet på din arbejdsplads.

Modul 3 foregår 22. juni 2017.

 

Modul 4 Kommunikatørens liv i en organisation i forandring

Tiden er forbi, hvor man kunne forudsige arbejdsdagen. Forandringer er et vilkår i alle organisationer. Mange siger, de er omstillingsparate. De fleste af dem lyver.

Modul 4 har et todelt fokus: På organisationen og på dig. Altså: Hvad gør forandringer ved organisationer, og hvordan navigerer du selv i de rørte vande? Du vil lære, at meget afhænger af dit eget mindset, og du får konkrete værktøjer til at omstille dig – og ikke mindst til at tage rorpinden, når forandringerne skal kommunikeres.

Modul 4 foregår 17. august 2017.

Modul 5 Up close and personal

Tag en stol, og sæt dig. Nu er det bare os to. Hvad har du på hjerte? I modul 5 går vi tæt på dig. Din personlige kommunikation. Din energi og dit engagement – hvor henter du det fra, og hvordan påvirker det dig og din kommunikation i det daglige?

Kodeordene her bliver selvsikker kommunikation, drivkraft, kapacitet og personlig udvikling. På dette modul kommer vi et personligt fokus ned over din kommunikation og tager udgangspunkt i dine adfærdsmønstre. Vi kigger på, hvordan du arbejder med din personlige kommunikation i det daglige. Og du vil lære at finde de fokusområder, hvor netop du skal sætte ind for at få bragt mere fokus og energi ind i din kommunikation.

Modul 5 foregår 14. september 2017.

EKSAMEN

Det er en uddannelse og ikke et kursus, det her. Så selvfølgelig bliver de 5 moduler fulgt op af en eksamen. Her tager du fat på en case og en udfordring fra din dagligdag.

Kan du dumpe? Teoretisk set; ja. Men det er naturligvis ikke pointen. Vi er blot så ambitiøse på dine vegne, at vi hjælper dig med at få hele uddannelsens forløb og alle moduler sat i spil i én og samme case. For sådan er virkeligheden nemlig: kompleks og vidunderlig.

Eksamen varer 1 time og løber af stablen mellem den 27.-29. september 2017.

Dine censorer bliver uddannelsens undervisere, og de giver dig en faglig vurdering og feedback til din fremadrettede indsats. Ja, du får reelt hjælp til dit arbejde. Og ikke nok med det: Bagefter kan du løbende få sparring i uddannelsens onlineunivers ↓

ONLINEUNIVERS

Tilbage til Adam, Eva og modul 0: Her starter det hele i uddannelsens onlineunivers, som gennem hele forløbet giver deltagerne en ekstra dimension. Her deler vi (og I) viden og værdi, ideer og tanker, opgaver og artikler – og meget andet.

Og når uddannelsen er veloverstået, har du adgang til universet i 6 måneder bagefter. Her vil uddannelsens undervisere stå klar med kompetent sparring på dine faglige udfordringer.

NETVÆRK BRO Comm Alumni

Under uddannelsen vil en vigtig mission for os være at skabe et stærkt og nært fagligt netværk mellem dig og dine medkommunikatører på holdet.

Blandt andet derfor har vi givet modul 1 og 2 form af et internat med overnatning og mulighed for en god kickstart af fællesskabet. Og derfor laver vi også en ekstra dag efter uddannelsen, hvor vi samler holdet igen, deler erfaringer, binder løse ender sammen og runder forløbet af. Det sker den 12. oktober 2017.

DIN ADFÆRDS-DNA

Det siger sig selv, at vi vil kæmpe for at gøre al indhold på uddannelsen så relevant og virkelighedsnært som overhovedet muligt.

Mere uventet er det måske, at du relativt tidligt i forløbet får lavet og gennemgået en personlig profil over dine egne adfærdsmønstre, når du går på arbejde? Men det gør du altså – det er nemlig vores måde at sikre, at det, DU tager med fra uddannelsen, reelt er brugbart for dig.

Kommunikation er en personlig disciplin, der skal tilpasses gemyt og temperament. Det respekterer vi dybt. Og det er umuligt at være troværdig i sine modtageres øjne, hvis man ikke er tro mod sig selv.

Derfor vil du mellem modul 2 og modul 3 blive bedt om at udfylde en adfærdsprofil online. Du vil inden starten på modul 3 få gennemgået din adfærdsprofil via en times møde over Skype, så du er klar til at gå i gang med modul 3 med masser af viden om dig selv i bagagen. Det foregår 1 time enten den 13. eller den 14. juni 2017.

Online univers sikrer din læring

Vi tager ordet uddannelse seriøst. Derfor har vi sat et online univers op til dig. Her kan du netværke med de andre deltagere, sparre gratis med vores konsulenter, let få adgang til ekstra online læring og have adgang til alt materiale fra uddannelsen, fx præsentationer, inspiration, links og meget andet.

Hvem underviser?

Din underviser på uddannelsens modul 1 og 2 er Henrik Hillestrøm, konsulent i BRO. Henrik er uddannet cand.ling.merc, som oversat til dansk er en uddannelse i engelsk og kommunikation. Han er redaktør på BRO Blog, vært på BRO fm og desuden manden med det sidste ord med alt, hvad der handler om tekst. Henrik holder workshops om copywriting og har blandt andet løst opgaver for TV2 PLAY, Dansk Psykolog Forening, ATP og Oticon.

Flere steder på uddannelsen vil du møde Cecilie Astrid Rudolph, der arbejder med strategisk kommunikation, storytelling, projektledelse og design af workshops, som skaber udvikling i arbejdsgrupper og teams. Cecilie er uddannet cand.ling.merc. Kunderne kender hende som dåseåbneren fra BRO Kommunikation. Hun har løst opgaver for blandt andet Landbrug & Fødevarer og Bygningsstyrelsen.

På alt, der handler om mundtlig formidling og præsentation, vil Anne Gerhardt være din underviser. Hun er seniorkonsulent i BRO og arbejder både med professionalisering af dialoger samt team- og ledelsesudvikling. Anne er uddannet cand.mag i dansk og retorik. Legenden siger, at hun kan stirre på en sproglig fejl, hvorefter den forsvinder. Hun holder desuden foredrag under titler som ’Kend dem på gangen’, ’Hvad giver gennemslagskraft’ og ’Hvorfor er der altid nogen, der er sure’. Hun har løst opgaver for blandt andet FOA og Undervisningsministeriet.

På modul 4 kommer du til at møde Eva Rieks, der er partner i BRO. Hun arbejder med strategi- og konceptudvikling og ledelsesrådgivning. Hun er uddannet cand.mag. i engelsk og dansk. Eva er også projektleder på større kommunikationsopgaver inden for partner- og medlemskommunikation. Hun er desuden genvej på en del lederes smartphones, når de skal ringe for at få råd om deres teams. Hun har blandt andet løst opgaver for Totalkredit, ATP og Dansk Pilot Forening.

På modul 5 får du den utvivlsomme ære at have Helle Bro som din underviser. Helle er direktør i BRO, og hun arbejder med strategi-, team- og ledelsesudvikling i store danske og internationale virksomheder. Hun fungerer som sparringspartner og rådgiver for executives. Hun er uddannet cand.mag i dansk og psykologi. Når Helle taler, så lytter man. Både fordi hun kan tale virkelig højt, og fordi hun kun har begavede ting at sige.

På flere af modulerne får du også fint besøg af en ekstern underviser, der kan inspirere dig.

Her kommer en bunke praktisk info

Hent info om kommunikationsuddannelsen

Pris

Prisen for hele uddannelsen er 24.999 kroner (ekskl. moms), men tilmelder du dig inden d. 31. marts 2017 får du den til 19.999 kroner (ekskl. moms). For denne pris får du:

Tilmelding

Du tilmelder dig gennem formularen nederst på siden eller ved at skrive direkte til Christina, som er projektleder på uddannelsen. Hendes mail er christina@bro-kommunikation.dk, og hendes telefonnummer er 22 42 27 96. Har du spørgsmål, er det også Christina, du skal have fat i.